......... Fabryka Benzyny Syntetcznej (Police) | sargath.bikestats.pl

Sargath

avatar Ten dziennik rowerowy prowadzi sargath z miasta Szczecin. Mam nakręcone 27671.67 kilometrów w tym 3202.19 w terenie. Śmigam z prędkością średnią 22.46 km/h i tyle wystarczy. Jeżdżę od dziecka, mój pierwszy rower to "czterokołowiec" Smyk. W pierszym dniu nauki złamało się kółko wspierające i okazało się że drugie nie jest potrzebne. Potem były inne i trafiła się dłuuuga przerwa,aż do momentu, kiedy zrozumiałem że poświęcenie dla własnej pasji i podążanie za ideą jest ważniejsze niż dla kogoś kto nie jest go wart. Pasja ukazuje jakie decyzje podejmujemy i w jakim kierunku zmierzamy ..., a Bikestats'a odkryłem w wakacje '10 :) .
button stats bikestats.pl

2013

button stats bikestats.pl

2012

button stats bikestats.pl

2011

button stats bikestats.pl

2010

button stats bikestats.pl

Kumple od kółka

Statystyka roczna

Wykres roczny blog rowerowy sargath.bikestats.pl

Zajrzało tu od października 2010

free counters
Dane wyjazdu:
53.87 km 20.00 km teren
02:59 h 18.06 km/h:
Rower:Ekspert

Fabryka Benzyny Syntetcznej (Police)

Niedziela, 7 listopada 2010 · dodano: 07.11.2010 | Komentarze 2

Tym razem trochę historycznie będzie, bo dzisiaj kierownicę skierowałem na starą fabrykę w Policach.
Dojazd do Polic czerwonym i niebieskim szlakiem pierwszy postój przy pominku Ofiar Obozów Hitlerowskich.

Pominik Ofiar Obozów Hitlerowskich © sargath7


Następnie koło szkoły wjechaliśmy na teren fabryki, właściwie wjechalismy o dupy strony, bo przez prywatny teren jakiś zakładów produkcyjnych, ale stróż był na tyle miły że nas pokierował "terenowo".

Krótko o fabryce - fabryka zajmowała się przetwarzaniem paliwa stałego w ciekłe, którym była benzyna syntetyczna będąca niezbędą siłą napędową wojsk niemieckich w czasie II w.ś. Możliwość tego typu produkcji była mozliwa dzięki niemieckiemu nobliście Friedrich'u Bergius, który wynalazł w/w sposób przetwórstwa. Pracownikami fabryki byli jeńcy z pobliskich obozów koncentracyjnych. W czasie II w.ś. tego typu obiekty były głównym celem wojsk alianckich. Bombardowania trwały od 1940r, mimo dużej intensywności za każdym razem udało się wznowić produkcję, aż do ostatniego nalotu aliantów w 1945r.
To tyle teraz trochę dokumentacj fotograficznej :)

Hangar © sargath7
Fabryka 1 © sargath7

Fabryka 2 © sargath7

Fabryka 3 © sargath7

Fabryka 4 © sargath7

Schron strażniczy jednoosobowy © sargath7

Fabryka 5 © sargath7

Piwnice © sargath7

Kręgi © sargath7

Szyby © sargath7

Blask historii © sargath7

Niemiecka jakość © sargath7

Schron © sargath7

Poziom 0 © sargath7


Jest to tylko namistka, bo teren fabryki jest ogromny.

Powrót żółtym Szlakiem Polickim, następnie do Pilichowa i na Głebokie.


Komentarze
jotwu
| 08:15 czwartek, 11 listopada 2010 | linkuj Oczywiście znam ten teren i podoba mi się, że zdjęcia zrobiłeś w tonacji biało - czarnej. Wracając do teraźniejszości to zaskoczyłeś mnie informacjami na temat inwestycji pod Grzepnicą. Początkowo prace szły tam bardzo sprawnie a zatrzymał je kryzys finansowy, no i ten stan się przeciąga. Co prawda teren ogrodzono, wywieszono kuszące zachęty ale życia tam nie widać. Przykro patrzeć jak już trzeci roku ulegają dewastacji dwa korty tenisowe ze sztuczną nawierzchnią.
jurektc
| 19:07 poniedziałek, 8 listopada 2010 | linkuj Wierzyc sie nie chce że tyle lat po wojnie a tam jakby czas zatrzymal sie w miejscu.
Komentować mogą tylko zalogowani. Zaloguj się · Zarejestruj się!