......... Zapomniane miejsca, strona 1 | sargath.bikestats.pl

Sargath

avatar Ten dziennik rowerowy prowadzi sargath z miasta Szczecin. Mam nakręcone 27671.67 kilometrów w tym 3202.19 w terenie. Śmigam z prędkością średnią 22.46 km/h i tyle wystarczy. Jeżdżę od dziecka, mój pierwszy rower to "czterokołowiec" Smyk. W pierszym dniu nauki złamało się kółko wspierające i okazało się że drugie nie jest potrzebne. Potem były inne i trafiła się dłuuuga przerwa,aż do momentu, kiedy zrozumiałem że poświęcenie dla własnej pasji i podążanie za ideą jest ważniejsze niż dla kogoś kto nie jest go wart. Pasja ukazuje jakie decyzje podejmujemy i w jakim kierunku zmierzamy ..., a Bikestats'a odkryłem w wakacje '10 :) .
button stats bikestats.pl

2013

button stats bikestats.pl

2012

button stats bikestats.pl

2011

button stats bikestats.pl

2010

button stats bikestats.pl

Kumple od kółka

Statystyka roczna

Wykres roczny blog rowerowy sargath.bikestats.pl

Zajrzało tu od października 2010

free counters
Wpisy archiwalne w kategorii

Zapomniane miejsca

Dystans całkowity:94.17 km (w terenie 45.00 km; 47.79%)
Czas w ruchu:05:55
Średnia prędkość:15.92 km/h
Liczba aktywności:2
Średnio na aktywność:47.08 km i 2h 57m
Więcej statystyk
Dane wyjazdu:
40.30 km 25.00 km teren
02:56 h 13.74 km/h:
Rower:Ekspert

Dolina Siedmiu Młynów

Sobota, 13 listopada 2010 · dodano: 14.11.2010 | Komentarze 5

Wycieczka zainspirowana wczorajszym komentarzem Jotwu dotyczacym żródeł Osówki.
Jak już wspomniałem zainspirowany postanowiłem obfotografować Dolinę Osówki i stawy zasilające nieistniejące już młyny (no jeden się ostał :)).
Z punktu widzenia historii od XVII w. istniało siedem młynów które zaopatrywały Szczecin w mąkę i tak do XIX w. kiedy to zelektryfikowano młynarstwo. Młyny stały sie kawiarniami, a po II w.ś. został tylko jeden. Struga Osówka zaczyna swój bieg w okolicach Lisiej Góry. Po drodze znajdują się także różne urządzenia regulujące nurt strumienia.

Żródła Osówki © sargath7

Okolice Lisiej Góry © sargath7

Drewniany most w okolicach żródeł strugi © sargath7


W ciągu swojego biegu który liczy 5,5 km Osówka nawadnia istnejące do dziś stawy które zasilały pierwotnie młyny.
Poniżej w kolejności z kierunkiem nurtu strumienia.

Wyszyna © sargath7

Wyszyna © sargath7


Regulacja strumienia w okolicach stawu Wyszyna na trasie zielonego szlaku © sargath7


Łomot © sargath7

Łomot © sargath7


Nagórniak © sargath7


Most prowadzący do stawu Łomot © sargath7


Zacisze © sargath7

Zacisze © sargath7


Uroczysko © sargath7

Uroczysko © sargath7


Okolice stawu Zacisze © sargath7


Ustronie - w tle dawny młyn, a obecnie budynek mieszkalny © sargath7


Ustronie © sargath7


Przepust w okolicach stawu Ustronie © sargath7


Ostatni staw Zazulin obecnie nie istnieje.

Osówka płynie dalej obok j. Głębokiego przez Goplanę, Arkonkę nastepnie wpada do Rusałki i dalej już kanałami poziemnymi pod rondem Giedroycia, pod Manhattanem, pod ul. Ofiar Oświęcimia i ul. 1 Maja żeby zakończyć swój bieg w Odrze na terenie Stoczni Szczecińskiej.

Dane wyjazdu:
53.87 km 20.00 km teren
02:59 h 18.06 km/h:
Rower:Ekspert

Fabryka Benzyny Syntetcznej (Police)

Niedziela, 7 listopada 2010 · dodano: 07.11.2010 | Komentarze 2

Tym razem trochę historycznie będzie, bo dzisiaj kierownicę skierowałem na starą fabrykę w Policach.
Dojazd do Polic czerwonym i niebieskim szlakiem pierwszy postój przy pominku Ofiar Obozów Hitlerowskich.

Pominik Ofiar Obozów Hitlerowskich © sargath7


Następnie koło szkoły wjechaliśmy na teren fabryki, właściwie wjechalismy o dupy strony, bo przez prywatny teren jakiś zakładów produkcyjnych, ale stróż był na tyle miły że nas pokierował "terenowo".

Krótko o fabryce - fabryka zajmowała się przetwarzaniem paliwa stałego w ciekłe, którym była benzyna syntetyczna będąca niezbędą siłą napędową wojsk niemieckich w czasie II w.ś. Możliwość tego typu produkcji była mozliwa dzięki niemieckiemu nobliście Friedrich'u Bergius, który wynalazł w/w sposób przetwórstwa. Pracownikami fabryki byli jeńcy z pobliskich obozów koncentracyjnych. W czasie II w.ś. tego typu obiekty były głównym celem wojsk alianckich. Bombardowania trwały od 1940r, mimo dużej intensywności za każdym razem udało się wznowić produkcję, aż do ostatniego nalotu aliantów w 1945r.
To tyle teraz trochę dokumentacj fotograficznej :)

Hangar © sargath7
Fabryka 1 © sargath7

Fabryka 2 © sargath7

Fabryka 3 © sargath7

Fabryka 4 © sargath7

Schron strażniczy jednoosobowy © sargath7

Fabryka 5 © sargath7

Piwnice © sargath7

Kręgi © sargath7

Szyby © sargath7

Blask historii © sargath7

Niemiecka jakość © sargath7

Schron © sargath7

Poziom 0 © sargath7


Jest to tylko namistka, bo teren fabryki jest ogromny.

Powrót żółtym Szlakiem Polickim, następnie do Pilichowa i na Głebokie.