Sargath
Ten dziennik rowerowy prowadzi sargath z miasta Szczecin. Mam nakręcone 27671.67 kilometrów w tym 3202.19 w terenie. Śmigam z prędkością średnią 22.46 km/h i tyle wystarczy. Jeżdżę od dziecka, mój pierwszy rower to "czterokołowiec" Smyk. W pierszym dniu nauki złamało się kółko wspierające i okazało się że drugie nie jest potrzebne. Potem były inne i trafiła się dłuuuga przerwa,aż do momentu, kiedy zrozumiałem że poświęcenie dla własnej pasji i podążanie za ideą jest ważniejsze niż dla kogoś kto nie jest go wart. Pasja ukazuje jakie decyzje podejmujemy i w jakim kierunku zmierzamy ..., a Bikestats'a odkryłem w wakacje '10 :) .Archiwum
Kategorie bloga
Unibike
Statystyka roczna
Zajrzało tu od października 2010
Dane wyjazdu:
0.00 km
0.00 km teren
h
km/h:
Rower:Ekspert
Nowelizacja PoRD - zmiany związane z ruchem rowerowym
Poniedziałek, 28 lutego 2011 · dodano: 01.03.2011 | Komentarze 5
Nowe prawo wprowadza wiele zmian na korzyść rowerzystów, a mianowicie:- Usuwa sprzeczność pomiędzy Prawem o Ruchu Drogowym, a Konwencją Wiedeńską. Niespójność ta była przyczyną wielu wypadków i nieporozumień na przejazdach rowerowych. Teraz pierwszeństwo rowerzysty (które miał już wcześniej) jest jednoznacznie zapisane.
- Pozwala rowerzystom jeździć parami, o ile nie utrudnia to ruchu innych pojazdów - treningi kolarskie (jazda w peletonie) i jazda parami na pustej gminnej drodze w końcu będą legalne.
- Pozwala rowerzystom wyprzedzać auta z prawej strony, co w wielu przypadkach bywa bezpieczniejsze niż wyprzedzanie z lewej (nadal możliwe).
- Likwiduje absurdalny (i martwy) zakaz jazdy rowerem obok innego pojazdu (np auta na drugim pasie).
-Zezwala rowerzyście na skrzyżowaniu jechać środkiem pasa ruchu, co zapobiega zajeżdżaniu drogi przez pojazdy skręcające w prawo.
- Dopuszcza jazdę po chodniku w sytuacji bardzo złej pogody (gołoledź, mgła). Oczywiście na chodniku pieszy nadal ma absolutne pierwszeństwo, a rowerzysta ma zachować szczególną ostrożność.
- Zezwala na przewóz dzieci w przyczepkach rowerowych.
- Na nowo definiuje rower, co pozwala np na zalegalizowanie rowerów elektrycznych i dopuszczenie rowerów wielośladowych na drogi rowerowe (do tej pory mogły poruszać się tylko jezdnią)
- Definiuje wózek rowerowy, co pozwala na rozróżnienie normalnych rowerów od ważących nierzadko ponad 100 kg riksz.
- Definiuje śluzę rowerową, pas rowerowy, poprawia definicję drogi rowerowej, co pozwoli tworzyć w przyszłości bardziej przyjazną infrastrukturę.
ŹRÓDŁO
Komentarze
lewy89 | 07:08 czwartek, 3 marca 2011 | linkuj
Dzięki za przytoczenie zmian w przepisach. Rozsądnie napisane (wolę to niż prawniczy bełkot). A co do przyzwyczajeń kierowców, to chyba odnosi się to do przejazdów rowerowych podczas skręcania... ;] Pozostałe paragrafy dotyczą nas samych (jazda środkiem pasa na skrzyżowaniu czy rondzie, mijanie z prawej strony), więc nieznajomość przepisów przez kierowców nie będzie miała wielkiego znaczenia. Co najwyżej potrąbią sobie i trochę pokrzyczą. ;]
rtut | 21:52 wtorek, 1 marca 2011 | linkuj
Niestety kolego żadna ustawa z dnia na dzień nie zmieni przyzwyczajeń i nawyków kierowców w kraju gdzie o statusie społecznym świadczy znaczek na masce. Także w trosce o swoje bezpieczeństwo i tak jak nawet ta ustawa zostanie uchwalona przez senat to raczej szału uprzejmości a konkretnie przestrzegania nowych przepisów bym się nie spodziewał.
Isgenaroth | 07:57 wtorek, 1 marca 2011 | linkuj
Najlepsze z tego wszystkiego jest pytanie. Kto z blachosmrodów będzie tego przestrzegał?
Nie w tym kraju kolego...
Nie w tym kraju kolego...
Komentować mogą tylko zalogowani. Zaloguj się · Zarejestruj się!