......... Bukowa - wiosenny powrót zimy | sargath.bikestats.pl

Bukowa - wiosenny powrót zimy

Sobota, 26 marca 2011 · dodano: 26.03.2011 | Komentarze 14

Od wiosny miała być częstrza jazda w terenie, taki plan ustaliliśmy z Axis'em z którym dzisiaj uderzyłem na puszczę bukową.
Kumpel wyczaił temat na forum o grupce która planuje wypad do puszczy, podjechalismy więc na miejsce zbórki, czyli koło dworca w Zdrojach.
Bylismy przygotowani na ekpię zaprawioną w cięzkim terenie, okazało się jednak że przyjechała dość turystyczna grupka rowerzystów z jak się później okazało klubu AKT Kroki :)
Ludzie sympatyczni, ale okazywali zbyt duże przywiązanie do asfaltu więc w okolicach Binówka i Czajczej Góry odbiliśmy na niebieski szlak :)

Klub AKT Kroki w tym miejscu się odłaczylismy :) © sargath7

Niebieskim szlakiem w kierunku Szmaragdowego © sargath7

Co do pogody... może nie rozpieszczała, bo było duże zachmurzenie z chwilowymi przejaśnieniami, temperatura wachająca się w granicach kilku stopni na plusie, lekki wiatr... jednak rozpieszczała. Po odłączeniu się od grupki po około 500 metrach z nieba sypnęło gradem, akurat podczas zjazdu i napierdzielał prosto w twarz. Momentami nie widziałem ścieżki, bo okulary miałem pokryte breją śniegową. Może nie były to bryłki wielkości piłek pingpongowych, ale wystarczająco dostarczyły atrakcji sobotniego wypadu do puszczy, ale to dopiero początek...

Wachania nastroju pogody © sargath7

Grad w puszczy © sargath7

Jak szybko zaczęło padać tak szybko skończyło więc kontynuowaliśmy kierunek Szmaragdowego. Grad przy dodatniej temperaturze stopił się momentalnie.

Daję pod górę na niebieskim © sargath7

Za chwilę docieramy nad Jezioro Szmaragdowe które wita nas ciepłymi promieniami słońca, zacząłem się przez chwilę zastanawiać czy nie zmienić jednej warstwy ciuchów na cieńszą, ale na szczęście zaniechałem tego pomysłu.

Szmargdowe © sargath7

Jezioro Szmaragdowe jest wynikiem działalności dawnej kopalni kredy i gdzieniegdzie na skarpach można zobaczyć wspomniany surowiec.

Kreda na skarpie Szmaragdowego © sargath7

Teraz czas na słońce © sargath7

Obok punktu widokowego © sargath7

Po objechaniu jeziora po drodzę wycziłem szmatę na pniu więc była okazja do wyczyszczenia napędu który ostro rzęził.

Ledwo widoczny osprzęt :)) © sargath7

Gdy wybieraliśmy kolejny kierunek na dziko z nieba sypnęło śniegiem i deszczem, a potem samym śniegiem.

I znowu zjazd z zamkniętymi oczami © sargath7

Teraz znowu deszcz :/ © sargath7

Kiedy bylismy w okolicach Przełęczy Trzech Braci sypało już tylko śniegiem.

Zima nap******* © sargath7

A rower wygląda tak :) © sargath7

ale drogi czarne - wiosna jednak nie zaskoczyła drogowców :) © sargath7

Wypad zaliczam do udanych :))) © sargath7

Po wdrapaniu się na najwyższy punkt w okolicach Szczecina zostało już tylko zjechać w dół gruntówką do Zdroii.

Ostatnia fotka na zjeździe © sargath7

Na koniec porównanie...
Tak zaczynaliśmy... © sargath7

...a tak kończymy :) © sargath7

Oczywiście jak przedostaliśmy się na lewobrzeże Szczecina to śladu nie było po takich zawirowaniach pogody :)
Kategoria Wycieczka

adpol
| 05:46 wtorek, 29 marca 2011 | linkuj sargath samochodem... Przed 7... Zależy o której zbiorę się do pracy, ale: E. Szczanieckiej, J. Malczewskiego, Pl. Grunwaldzkim, Piastów i Ku Słońcu... ;) Dzisiaj na Grunwaldzkim :D OD RAZU ZAZNACZĘ, że nie jestem psycholem... ;)
kundello21
| 10:15 poniedziałek, 28 marca 2011 | linkuj Świetnie tam macie:) Super pogoda heheh
W lesie jest hardkor...
| 05:50 poniedziałek, 28 marca 2011 | linkuj Jurek - momentalnie nas zasypało, jak jechalismy
Adpol - a gdzie mnie mijasz ? samochodem śmigasz ?
Marek - problem w tym, że wogóle nie jeżdżą, rajdy rowerowe mają raz w miesiącu, raczej preferują turystykę "z buta" :)
k4r3l
| 10:26 niedziela, 27 marca 2011 | linkuj hehe, ale przygód :D pogoda faktycznie ześwirowała wczoraj, ale mnie się udało uniknąć przemoczenia i zmarznięcia;) ps. świetne leśne tereny!
Misiacz
| 22:43 sobota, 26 marca 2011 | linkuj Kurczę,a ja miałem dziś błękit nieba i słońce ... choć w zupełnie innym miejscu, które opiszę w najbliższym czasie.
Niezły czad z tym błotkiem na napędzie...fuj, zgroza dla "asfaltowca".
P.S. "Wachania"? ;))) :PPP
Gryf
| 21:19 sobota, 26 marca 2011 | linkuj Takie atrakcje, a ja na uczelni siedziałem przez 12 godzin :(
rowerzystka
| 20:17 sobota, 26 marca 2011 | linkuj cztery pory roku :)
adpol
| 19:35 sobota, 26 marca 2011 | linkuj Wyprzedzałem dziś Wasz peleton w Zdrojach (na czterech kółkach) :) Myślałem, że to after party MK... ;) Zresztą Ciebie codziennie (pon-pt) mijam w drodze do pracy... :) i podziwiam... :)))
abarth
| 19:14 sobota, 26 marca 2011 | linkuj Sypało jak cholera, ale mina z rozbrajającym uśmiechem powoduje że musiało być zajebiście! :D Ja w taki teren niestety z moimi oponami odpadam, a szkoda bo Bukowa kawałek drogi ode mnie.
maccacus
| 19:14 sobota, 26 marca 2011 | linkuj O kurcze to nieźle na prawobrzeżu sypnęło. Ja byłem na krótkiej rundzie w kierunku Głębokiego i Osowa i tam tylko troszkę przypruszyło chwilami a u Was widzę zima w pełnej krasie!

Wiosno... NAPIER.......J!!!!!!!! ;)
Pixon
| 18:55 sobota, 26 marca 2011 | linkuj Kurde trochę tam u Was nawałnica przeszła :D
kkkrajek18-remov
| 18:23 sobota, 26 marca 2011 | linkuj wszystkie typy pogody dziś mieliście :)
jurektc
| 17:26 sobota, 26 marca 2011 | linkuj Fajna ta fotka roweru obsypanego sniegiem :)