......... Żółwia Błoć - w szeregu śmierci | sargath.bikestats.pl

Żółwia Błoć - w szeregu śmierci

Niedziela, 27 marca 2011 · dodano: 27.03.2011 | Komentarze 11

Na dzisiejszy turystyczny wypad ostrzyłem sobie zęby już od dłuższego czasu, ale dzisiaj w końcu się udało. Do Żółwiej Błoci wybrałem się w towarzystwie Pawła. Trasa mieszana terenowo asfaltowa, czasem bagienna :).
Wyjechaliśmy po 12:00 więc trochę późno, ale i tak udało się wrócić o zamierzonej porze. Odcinek terenowy przebiegał przez Puszczę Goleniowską, więc przejchalismy na prawobrzeże do Załomia, a z tamtąd zjechaliśmy w teren na niebieski szlak wzdłuż torów kolejowych i kończącego się w Kliniskach Wielkich (wielkie były chyba kiedyś). Z Klinisk ruszyliśmy zielonym szlakiem na wschód jadąc dość piaszczystym, grząskim terenem.

Jedno z wielu którym się nie udało :) © sargath7

Grzało dzisiaj, grzało © sargath7

Po wczorajszych kaprysach pogody dzisiejszy dzień był prawdziwą saharą. Jak wyjeżdżałem z domu niby było pięć stopni, a i tak musiałem dwa razy zrzucać warstwę stroju. Na słońcu naprawdę mocno grzało.
Zielonym szlakiem dojechalismy do rzeki Iny i dalej szlak biegł wzduż niej.

Okolice rozlewiska Iny © sargath7

Okoliczne moczary © sargath7

Powyższe zdjęcie zrobiłem w okolicy Góry Lotnika tam też krótki postój. Traskę o podobnym charakterze robiłem jakieś pół roku temu samemu, wiedziałem że trasa do suchych nie należy i błoto to tradycja, ale to co było po chwili to już przegięcie. Okoliczna Ina prawdopodobnie po roztopach zimowych wyalała gdzie się dało i odcieła nam droge do Goleniowa.

Koniec drogi i bagno. © sargath7

O powrocie nie było mowy więc trzeba było szukać alternatywy. W prawo nie było jak, w tył nie mam mowy, pozostała opcja w lewo, jednak sporo drogi trzeba było nadłożyć i to przez chaszcze. Wyjścia jednak nie było. Paweł wybrał drogę wzdłuż skarpy, a ja wdrapałem się na okoliczną Górę Lotnika.

Na Górze Lotnika © sargath7

Zjechałem z niej w kierunku na zachód, a zuważyłem że kumpel z powodzeniem przebił się przez kawałek bagien, więc zawróciłem wzdłuż zbocza i po trzcinach próbowałem przejść prowadząc rower, skończyło się to wpadnięciem do wody po kostki. Kumpel okazło się pokonał ten odcinek "wierzchem". Dalej już było tylko gorzej więc zawróciliśmy, aby nadłożyć jeszcze więcej drogi.

Axis wykręca się z bagna :) © sargath7

Przeprawa już suchą stopa zajeła nam w okolicach pół godziny, ale najważniejsze, że się udało.

Ostatni widok na Inę © sargath7

Dalej dojechaliśmy już bez przeszkód do Goleniowa, a z tamtąd do celu, czyli Żółwiej Błoci i tamtejszego lapidarium.

"Pamięci wszystkich, którzy żyli tu przed nami" © sargath7

W szeregu ze śmiercią © sargath7

Posąg smierci w lapidarium © sargath7

Celem była w/w rzeźba śmierci o której wyczytałem już jaiś czas temu.
Nie zabrakło oczywiście żółwia ikony tej wioski.

Żółw w Żółwiej Błoci © sargath7

Ze względu na ograniczenia czasowe z mojej strony poganliśmy do Szczecina krajową 6, nie zauważając znaku zakazu rowerów :)), a potem próbowałem bujnąć się ekspresówką, ale Axis wolał teren leśny więc w poprzek S3 wskoczyliśmy do lasu i dojechaliśmy do Goleniowa, a potem do Szczecina przez Kliniska i Załom.

Podobna traska zrobiona w 2010r.
Kategoria Wycieczka

dornfeld
| 12:37 piątek, 1 kwietnia 2011 | linkuj Można nie jechać ekspresówką, wystarczy za Dąbiem skęcić w ulice Lubczyńską, dojedziemy do samego Goleniowa , później ulicą Nowogardzką dojeżdzamy do krzyżowki z drogą nr 6, jedziemy prosto przez skrzyżowanie i jesteśmy we wiosce.

Tutaj trasa, którą zresztą zawsze jeżdze jadąc na Żółwią Błoć:

| 18:37 poniedziałek, 28 marca 2011 | linkuj Boa - nie chciało mi się, 98,5 czy 100,5 to i tak seta :))
Bartek - spoko będziesz pierwszym twentyninerowcem którego znam :D
Jurek - to jest ona :D:D:D
Abarth - nie ma bata musisz walić autostradą, do tej wsi inne drogi nie dochodzą :D

co do rzeźby to chyba ktoś jej podwędził kosę :)))
abarth
| 13:14 poniedziałek, 28 marca 2011 | linkuj Planuje niedługo pojechać do Żółwiej Błoci jak wy, ale mnie ekspresówka irytuje, jest jakaś alternatywa dla niej? Gratuluję (prawie) setky :P
jurektc
| 12:59 poniedziałek, 28 marca 2011 | linkuj Ten koleś przy tobie na zdjęciu to jakiś za poważny :)
dornfeld
| 12:19 poniedziałek, 28 marca 2011 | linkuj Memento morii.
kundello21
| 08:03 poniedziałek, 28 marca 2011 | linkuj Posąg jak prawdziwy...
Żółwie tam jeszcze są?:)
athena
| 07:40 poniedziałek, 28 marca 2011 | linkuj Niesamowity ten posąg śmierci.
axis
| 21:47 niedziela, 27 marca 2011 | linkuj IsmailDelivere, zapraszamy. Teren to to, co Pawły lubią najbardziej :D, a po okolicach jest gdzie jeździć ;)
Paweł, lecz kolano i śmigamy po więcej!
IsmailDelivere
| 21:14 niedziela, 27 marca 2011 | linkuj Super wycieczka:) następnym razem jadę z wami już mogę:)
BoaPoweR-removed
| 20:40 niedziela, 27 marca 2011 | linkuj Ja bym nerwowo nie wytrzymał kończąc wycieczkę z takim dystansem :), nawet jeżeli miałbym jakieś rondo z 5 razy objechać to bym dobijał do setki :)