......... Wieża Dzwonów - Szczecin przed 1945r. i dziś | sargath.bikestats.pl

Wieża Dzwonów - Szczecin przed 1945r. i dziś

Wtorek, 29 marca 2011 · dodano: 29.03.2011 | Komentarze 6

Wieża Dzwonów – usytuowana przy bramie północnej jest najbardziej atrakcyjną wieżą Zamku Książąt Pomorskich, zbudowana w formie graniastosłupa o podstawie kwadratu, zakończona barokową kopułą pokrytą surowcem namiętnie odzyskiwanym przez amatorów czegoś mocniejszego, czyli miedzią. Najatrakcyjniejsza ze względu na to, że jest jedyną która została udostępniona do zwiedzania dla turystów, ponadto posiada wieżę widokową z której możemy podziwiać panoramę Szczecina. Codziennie także z wieży o godzinie 12 rozlega się hejnał zamku (z głośników bo z głośników, ale zawsze). Na szczycie kopuły przedłużonej iglicą umieszczono Gryfa Pomorskiego. Przed pożarem w 1530 r. do wieży przylegała kaplica św. Ottona z Bambergu, obecnie w ścianie południowej znajduje się rzeźba wspomnianego świętego. Wieża sąsiaduje z dziedzińcem menniczym, skrzydłem zachodnim i północnym. Obok znajduje się skrzydło muzealne, gdzie pierwotnie znajdowało się jedno z pierwszych muzeów w Europie dzięki książętom Filipowi II i Franciszkowi I, ich podobizny umieszczono na ścianie skrzydła w płycie z piaskowca.

Schloß, Münzhof © sargath7

żródło zdjęcia portal - www.sedina.pl

Wieża Dzwonów Zamku Książąt Pomorskich © sargath7

Brama Północna Zamku Książąt Pomorskich © sargath7

Schloß, Westflügel, Epitaph © sargath7

żródło zdjęcia portal - www.sedina.pl

Płyta z piaskowca w ścianie skrzydła Muzealnego, przedstawiająca Filipa II i Franciszka I © sargath7

Więcej z serii Szczecin przed 1945r. i dziś

| 17:25 środa, 30 marca 2011 | linkuj dzięki za uznanie, cieszę się że komuś się to podoba :)

Paweł - nie mam podglądu, w pracy drukuję zdjęcia na A4 i potem staram się ustawić w miejscu gdzie przed laty stał fotograf :), jakość niestety nie jest za dobra bo to fotki z komóry :D, a kadry i tak mogły by być lepsze, jak bym miał aparacik z wizjerem to bym dopiero się pobawił :D
Misiacz
| 17:12 środa, 30 marca 2011 | linkuj Jak Ci się udaje tak dopasowywać ujęcia nowe do starych? Masz jakąś opcję podglądu przez stare zdjęcia (ja tak kombinowałem, kiedy robiłem podobny cykl w zimie, ale tak dobrze jak Tobie to mi nie wychodziło).
jurektc
| 14:34 środa, 30 marca 2011 | linkuj Kolejne fajne porównania.
kkkrajek18-remov
| 20:32 wtorek, 29 marca 2011 | linkuj no bardzo fajnie :) wbrew pozorom dużo sie nie zmieniło :D
kfiatek13m
| 19:58 wtorek, 29 marca 2011 | linkuj Bardzo dobry pomysł z tym porównaniem dawniej i dziś :) pozdr