......... Hotel „Preussenhof” - Szczecin przed 1945r. i dziś | sargath.bikestats.pl

Hotel „Preussenhof” - Szczecin przed 1945r. i dziś

Piątek, 12 sierpnia 2011 · dodano: 19.08.2011 | Komentarze 7

Hotel „Preussenhof” - wybudowany w 1802 r. przy Luisenstraße 10-11 (obecnie ulica Staromłyńska w Szczecinie). Hotel wg niemieckiej opinii publicznej tamtego okresu był określany mianem najlepszego hotelu między Berlinem a Pekinem. W jego obrębie znajdował się piękny ogród, kawiarnia oraz restauracja. Hotel i istniejąca przy niej restauracja mogła pochwalić się zabawianiem takich osobistości jak cesarz Austrii Franciszek I, następca tronu Włoch, król Albert z Saksonii oraz co ciekawe Hans Christian Andersen w czwartek 1 sierpnia 1844 roku wracał przez Szczecin z Drezna do Kopenhagi. W czasie wojny podczas nocnego nalotu na Szczecin z 20/21 kwietnia 1943 roku hotel został trafiony bombą w wyniku czego spłonął dach. Po wojnie został odbudowany, a obecnie budynek wojewódzkiego sądu administracyjnego.

Hotel Preussenhof 1927-1931 © sargath7

żródło zdjęcia portal - www.sedina.pl
Hotel „Preussenhof” obecnie sąd administracyjny © sargath7

Hotel Preussenhof 1927 © sargath7

Więcej z serii Szczecin przed 1945r. i dziś

franz77
| 19:02 sobota, 1 września 2012 | linkuj hi, wlasnie nabylem Silberbesteck-sztucce srebrne z tego Hotelu,od razu widac ,ze byl z klassa !
Podobne byly tez z massywnego srebra na Kaffeeberg-kawcza gora w Misdroy-miedzyzdrojach.
Wiem ,ze w tym Hotelu sami prominenci goscie sie zatrzymywali !
Liebe Grüsse
| 07:41 poniedziałek, 22 sierpnia 2011 | linkuj Taaak, nie zwracałem na to uwagi, ale po przeszperaniu neta i for zostało to nazwane "kontrowersyjną odbudową"
Podejrzewam że po spłonięciu dachu ściany górnej kondygnacji łatwiej było rozebrać niż odnawiać, zwłaszcza że w czasie wojny i podczas częstych bombardowań Szczecina w luksusowym hotelu nie potrzeba było już aż 180 miejsc noclegowych :))
Misiacz
| 21:55 sobota, 20 sierpnia 2011 | linkuj Odbudowano mu 1 piętro mniej?
| 21:53 sobota, 20 sierpnia 2011 | linkuj :)
rowerzystka
| 19:07 sobota, 20 sierpnia 2011 | linkuj :)
Dynio
| 06:14 sobota, 20 sierpnia 2011 | linkuj No wrócił mój ulubiony cykl :)